23 d’agost 2006

Cursos i cursets


No sóc una addicta però reconec que m'agrada fer-ne, de cursos i cursets. Tanmateix sé que la formació continuada dins de cada professió és bàsica per estar al corrent i al dia, com se sol dir. Però després d'anys de professió i de posar-te al dia i llegir i vigilar que no se t'escapi res ( en quant a novetats , tecnologies, protocols, etc...) arriba un dia, un moment en què et planteges deixar els cursos i passar-te als cursets.
Normalment la durada és més curta, menys feixuga i la possibilitat d'ampliar el teu intel.lecte és inmens. I també és el dia que fas els cursos estrictament per obligació i els cursets per desconnexió.
Vaig decidir, un cop mínimament formada en la matèria relacionada amb la meva professió, aprendre altres coses de les quals n'era una vertadera analfabeta.
Des de cursets d'anglès, francès i català fins als balls de saló, dansa del ventre, cuina, quiromassatge, tastavins fins a l'iniciació a l'Astrologia i Protocol social.
Els cursets et permeten, naturalment, aprendre quelcom nou , conèixer altre gent i també sortir de la rutina. Això fa que la ment desplegui un altre ventall de connexions neuronals. Parles d'altres temes, t'interesses per nous conceptes i canvies d'entorn. El temps que dura el curset camines per un altre espai, sovint diferent del que t'envolta. Això no deixa de ser atractiu perquè tot allò que desconeixem ens atrau.
Et replanteges horaris, et mous per diferents viaranys i sempre poc o molt, t'enriqueixes. T'interesses per noves lectures, nous autors i noves filosofies de vida.
Sempre el coneixement porta a replantajar-te la vida, la vida en la qual estem inmersos, i de la qual necessitem espurnes i matisos que ens ajudin a fer-la més planera.
Bé, dels cursos que més em van abstreure de la realitat van ser el de l'Iniciació a l'Astrologia ( em pensava trobar de profe una pitonissa amb una esfera de cristall i anar endevinat-nos el futur) i el de Protocol Social. Res d'això. L'Astrologia em va fer rumiar. I em pregunto: L'alineació dels planetes en el moment de néixer marca una determinada manera de ser? Per què gent del mateix signe zodiacal s'assemblen? Per què signes diferents s'atrauen? La manera com som, a part de la genètica i l'entorn, està marcada pels astres? La lluna, el sol, les marees, el vent, fins a quin punt ens trastoquen o ens relaxen? És qüestió d'aprofundir. Faré el següent curs amb les cartes astrals i demés...
Sobre Protocol Social se'ns va plantejar si ...Hem de portar un obsequi quan ens conviden a sopar uns amics o parents? Vi, flors, bombons?
L'amfritió o amfitriona ha de posar a taula el vi que hem portat o ha de treure el que ja tenia pensat? Els agraïments tenen data de caducitat? Quan ens hem de disculpar? i excusar? Com saludem? Aquestes i moltes més preguntes. Ho vaig trobar pràctic.
El que en vaig extreure és que l'eina que ens permet relacionar-nos i que té una gran vàlua, sens dubte, és la comunicació. Aquest conjunt de gestos, paraules, tons de veu, maneres de vestir, etc...
Com va dir Sócrates a un jove a qui li acabaven de presentar: " Parla perquè jo et vegi "
Hauré de fer la segona part...aquest hivern.

2 Comments:

Anonymous Anònim said...

Hola Joana! Vaig veure que m'havies escrit. Ja m'he anotat els llibres que has apuntat al meu bloc. Pel que fa als cursos i cursets, jo sempre n'he volgut fer, i també crec que són o poden ser d'allò més interessants i enriquidors, ja que t'aporten quelcom que fins aquell moment desconeixies o en tenies una mínima idea. Aquest any potser en provo de fer algun, a veure què tal! Veig que la pel·lícula CRAZY també et va agradar, jo trobo que és fantàstica, un retrat autèntic d'aquella època... Bé Joana, et segueixo llegint. Fins aviat.

4:01 a. m.  
Blogger Joana said...

Ei! Carles, gràcies per contestar-me. Ja veus uns aprenem dels altres. Sens dubte, viatjant pels blocs sempre trobes coses noves.
Escrius bé. Segueix fent-ho.
Fins aviat!

12:25 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home