13 de desembre 2006

Músiques del món: Aliment pels sentits



Sovintejo els concerts que es fan a la Casa de Cultura de Girona. Almenys un cop a la setmana. Solen ser gratuïts i de qualitat.
Amb aquestes iniciatives es pot escoltar bona música, al petit auditori Josep Viader, amb un so excel.lent i músiques d'arreu del món: dels Balcans, Turquia, Índia, Marroc, etc.
El dilluns vaig anar a escoltar un concert de música clàssica del nord de l'Índia.
Un narrador va fer una petita introducció i jo us en faré una petita ressenya.
Sembla ser que hi ha dos tipus de música clàssica a l'Índia.
Al nord, la Hindustànica i al sud la Karnàtica.
Els músics eren del nord. Tres músics amb tres instruments diferents. Shyam Sunder tocant el bansuri ( flauta de bambú de l'Índia ). Aquesta flauta, durant molts anys, ha estat l'instrument musical popular. Fa poc que ha entrat a formar part de virtuosos concertistes de renom. Cyan Singh, un dels percussionistes de tabla més sol.licitats a l'actualitat. Amb dos tamborets al terra i només les seves mans.
Un tercer músic tocava la tambura ( una espècie de guitarra allargada amb 4 cordes ) i amb un so similar al de l'arpa. Com una música de fons en la que destacaven la flauta i la percussió.
El que van oferir és un recital de ragas ( peces ) clàssics de la música hindustànica.
Aquests recitals, en dies laborables, són com un bàlsam hipnotitzador. Instants en què el temps sembla aquietar-se màgicament...
Com deia Pau Casals : " Tots els homes vinguin d'on vinguin, entenen el llenguatge de la música quan surt del cor"
Pel meu / meva blocaire : El seu signe del zodíac és LLIURA.
Segons això , són persones diplomàtiques, encantadores, amb gran capacitat afectiva i un profund sentit de la justícia. Busquen l'equilibri, indecisos i perfeccionistes.
L'amistat és un valor preuat. Intel.ligents i vulnerables.
Estan influenciats per Saturn i Venus

16 Comments:

Blogger l'home de la musica said...

Ostres, no sabia tot això sobre la música, ara indagare sobre la múscia clàsica india.

3:50 a. m.  
Blogger Joana said...

l'home músic, Bentornat,
Tu indaga i ens ho expliques més detalladament. Tot bé? :)

4:06 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Ei, Joana!

Com m'hagués agradat el concert a què et refereixes. La veritat és que m'has fet venir unes dentetes que...

Una besada molt grossa! ;-)

9:41 a. m.  
Blogger Joana said...

Hola Cat,
Segur que t'hagués encantat. Era un musica dolça, diferent...
Gràcies per passar per aquí.
Una abraçada!

1:34 p. m.  
Anonymous Anònim said...

M'hagués agradat veure'l. A mi també m'agrada descobrir músiques.

Per cert, t'he deixat un meme musical al meu blog...

3:10 p. m.  
Anonymous Anònim said...

OOOooo parlar-me de música o de dança es tocar-me la fibra. He estat, fa uns anyets ja, en algun concert d'intruments no habituals i...... són molt gratificants i relaxants. Ostres tinc ganes de tornar-hi. Potser m'hi pasaré aviam que tal.
Pensava en algú dels 80 però..... al dir k és lliura, dons no se. Jo sóc Càncer.
Bona nit

3:42 p. m.  
Blogger l'home de la musica said...

tot bé Joana, el que pasa es que de tamt en tant em surt la feina bèstiola aquesta que tinc i desapareixo uns dies, però sempre torno, efecte boomerang!!!

8:06 a. m.  
Blogger JANA said...

Sense música no hi ha vida.

El llenguatge de la música arriba el fons del cor...sense distinció de races, sexes, etc. provingui d'on provingui és inimaginable quant ens pot arribar a commoure!

Una besada ,-)

9:45 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Joana, doncs jo sóc el/la teu/teva blocaire invisible :) una pista... sóc de blogspot com tu i escriuré un comentari al teu blog el dia 21.

12:14 p. m.  
Blogger Joana said...

roberhinhos,
Descobrir músiques...descobrir amics invisibles...tot és possible!
Ja faré el meme, i si t'agraden les músiques diferents, escolta el Cd que posaré i en parlem.
*4&3*,
Així estàs descartat/ descartada, encara no sé per quins viaranys et mous ;). Acosta't a la Casa de Cultura, et queda a prop??
L'homemúsic,
Fes fes...només que et trobava a faltar.;)
JANA,
Què faríem sense música??
Una abraçada
blocaire invisible,
De moment deixo correr la imaginació i et vaig pinzellant...
i m'agrada. A veure si encerto qui ets ;)

1:11 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Snif! No sóc jo... Passaré el tràngol escoltant música...brasilera! Salut!

6:54 a. m.  
Anonymous Anònim said...

"Sense música no hi ha vida,
sense vida no hi ha música"...

Ui, aquestes paraules de na JANA, com em sonen! ;-)

7:09 a. m.  
Anonymous Anònim said...

la musica forma part total de les nostres vides...A més, és un aglutinador cultural impressionant.

9:45 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Abuso de la teva confiança, Joana, per deixar aquí un pista amagada per a la meva blocaire invisible: li agrada el color carabassa i -diguem- què és joveneta :)

Gràcies i què quedi en confiança :)

1:43 p. m.  
Blogger Joana said...

Veí,
No, no ets tu. Tu ets el veí de dalt, ja ho saps!
Caterina,
Si no existís la música ens l'hauríem d'inventar.
Carolina,
Tens raó. Fins al punt que només ens cal escoltar una música determinada per transportar-nos a anys llum d'aquí!
Benvinguda a Girona!

1:46 p. m.  
Blogger Joana said...

Tondo,
Queda aquí...Sóc com una tomba!
Salutacions Gironines!

1:48 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home