29 de gener 2007

Eduardo Manostijeras


Fa pocs dies la vaig anar a veure a un Videofòrum . Després vam fer un debat amb un crític cinematogràfic.
És una pel.lícula dirigida per Tim Burton l'any 1990. El seu protagonista, un joveníssim Johnny Depp, és un noi creat per un inventor que no va poder acabar la seva obra i el va deixar amb unes tisores en lloc de mans.
És una crítica a la societat nord-americana, al consumisme i al materialisme.
Una obra mestra sobre l'amor, la discriminació i la por a la diferència.
Johnny Depp fa una interpretació magistral. Eduardo Manostijeras és senzill i humà. Li costa transmetre les seves emocions però amb la seva mirada ens ho diu tot: L'amor que sent, l'admiració, l'agraïment, la soletat, la incomprensió... És un personatge que no ha perdut la innocència.
Entre d'altres actors hi surt una jove Winona Ryder, Dianne Wiest i Vincent Price.
Amb uns tocs humorístics aquesta pel.lícula ens fa reflexionar sobre on són els límits de la normalitat i cap a on evoluciona una societat que només es mou per l'interès, el diner i les aparences.
El missatge que duu explícit la fa apte per a tots els públics ( crec que els nens en poden treure una excel.lent lliçó ).
Una gran obra per l'entrellaçat d'emocions que afloren a qualsevol edat.
Johnny Depp 15 anys després...

18 Comments:

Anonymous Anònim said...

Home, es que aquesta película és magistral! i en Im Burton és molt bo, però per a mi la millor i més màgica peli del Burton, ha sigut "Big Fish", l'has vista? te la recomano. ;)

8:51 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Grandíssima pel·lícula certament. Coincideixo amb tu amb la increïble actuació del J. Depp. Diu tant amb tan poc!!!! Un altre exemple de com les circumstàncies poden acabar amb qualsevol amor, per intens que sigui.

9:10 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Bé, ja sabia que aquesta era una de les meves pel·lícules pendents de veure... però després de llegir el teu comentari em sembla que ha pujat uns quants esglaons de la llista de prioritats!!!
una abraçada

10:22 a. m.  
Anonymous Anònim said...

és brutal! boníssima.

10:56 a. m.  
Blogger Joana said...

Homemúsic,
Aquesta no la he vista. Me l'apunto.
D'en Tim Burton he vist Charlie i la fàbrica de xocolata, Mars attacks, Pesadillas antes de navidad, El planeta dels simis i Manostijeras...imppecables.
B-612,
Podem culpar a les circumstàncies i deixar de culpabilitzar-nos. Bona reflexió. Ànims!
Iruna,
Com van els exàmens? Quan acabis regala't E. Manostijeras. T'agradarà.
Candela,
Boníssima i molt innocent ;)

11:21 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Doncs quan vegis Big Fish, fliparas.

1:34 p. m.  
Anonymous Anònim said...

el que més em va sobtar d'aquesta pel.li és la magistral actuació de l'actor en qüestió, en Depp.

3:19 p. m.  
Anonymous Anònim said...

molt bona Excel·lent Tim Burton La novia cadàver també es molt bona Bona Nit Joana ;)*

4:59 p. m.  
Anonymous Anònim said...

És que, és veritat, Tim Burton és .... una passada.... Tot el que fa és boníssim... Amb la de Big Fish vaig plorar com mai al cine.

2:32 a. m.  
Anonymous Anònim said...

fa molts anys, la vaig veure i em va encantar. La recuperaré i m'he la miraré altra vegada a veure com va. Apunto també Big Fish...

7:42 a. m.  
Blogger Joana said...

Homemusic,
Me l'he apuntada. gràcies,
Joan,
Magistral i mira que era jovenet....
Onix,
Tampoc he vist la novia cadàver, una latra de pendent.
Candela,
Aquests dies no plores amb tant de meme x.... la miraré.
Oriol,
Val la pena tornar a mirar aquestes petites obres d'art!

10:34 a. m.  
Anonymous Anònim said...

la vaig veure fa anys... recordo la tendresa.

Hauré de tornar-hi: a veure-la.

Gràcies Joana per fer-m'hi pensar: ets una canya!

2:06 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Jo t'aconsellaria qualsevol d'en Conrad Son, en Rocco Sifredi o, fins i tot, d'en Nacho Vidal. Són pel·lícules amb un missatge clar i definit.

2:55 a. m.  
Blogger Joana said...

Cèsar,
Hauràs de tornar a veure-la...
Ja t'avisaré...,
Te les demanaré quan les necessiti, és a dir... ja t'avisaré... gràcies!

11:11 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Tim Burton... Per mi totes les seves pel.licules tenen un toc diferent.
fins i tot els dos primers Batman...

Ara per mi... Nightmare Before Christmas (Malson abans de Nadal)...
Te un dels començaments més espectaculars que recordo... i tot en stop-motion.
Molt millor que La novia cadaver...

3:23 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Les del Burton totes, excepte el remake de El planeta dels simis, aquesta no em va agradar. Ara, per mi la millor Pesadilla, coincideixo amb el barbollaire. Veig que ningú te l'ha dita, apunta't Sleepy Hollow, surt el Johnny Deep fent un bon paper.

4:34 a. m.  
Anonymous Anònim said...

No l'he vista mai... però amb Johnny Depp em van encantar 'Ed Wood' i 'What's eating Gilbert Grape' (on per cert Di Caprio fa un paper genial!)

M'has fet venir ganes de veure Eduardo Manostijeras.

7:43 a. m.  
Blogger Joana said...

Barbollaire, A mi també em va agradar els malsons abans de nadal i molt.
pd40,
Me l'apunto. Gràcies. La festa a Girona... bé??? ;))
Violette,
Tim Burton és un geni!M'apunto aquestes pelis...si més no per veure en Johnny Deep.

9:48 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home