22 de juliol 2007

Temps d'estiu ( II ) Per anar fent boca

A l'estiu cal buscar uns aperitius que entrin bé, lleugers i gustosos. A la cuina a mi sempre m'ha agradat barrejar la fruita amb els guisats, les amanides, les postres... Fan que els plats siguin més digeribles i perfumats.

Aquest aperitiu que us proposo és fàcil i ràpid de preparar-lo i el resultat us sorprendrà.

Aperitiu de kiwi i crema d'anxova

Ingredients:

Llesquetes fines de pa ( millor del dia abans )
Margarina
2- 3 anxoves de l'Escala
Formatge Emmental

Poseu les llesques de pa en una safata per el forn
Barregeu la margarina ( una cullerada sopera ) amb les anxoves amb la mà de morter.
Unteu el pa amb la barreja
Poseu una rodanxa de kiwi al damunt de cada llesca
I per sobre un pols de formatge emmental
Un cop de forn ( preparat per gratinar )


i ja ho podeu servir....


Per acompanyar , un còctel de Cassís ( fàcil de preparar i molt refrescant).

32 Comments:

Anonymous Anònim said...

Joana.segur que esta de mort,ñam ñam, segur que ho provare i a mi m'agrada molt vinnovar, barruntare, a veure quina altre fruita li pot enar bé,
que aprofiti,

5:38 a. m.  
Blogger rhanya2 said...

Les anxoves, de L'Escala, sempre!!
Una abraçada, Joana!

6:20 a. m.  
Blogger the silver blue sea said...

Uhmmm... M'ho apunto Joana.
Bon diumenge!

6:50 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

Llàstima de les anxoves!
Ho puc provar amb un altre ingredient?
ptns!

8:36 a. m.  
Blogger Waipu Carolina said...

¡Qué rico, se me hace la boca agua!
A mi me encanta también esas mezclas solo que a veces los que viven en mi casa no las celebran...jaaaa

Una forta abraçada

9:41 a. m.  
Blogger Joana said...

Striper,
Ja em diràs amb quina fruita ho has provat!
Gràcies!
Violette,
És que són les millors!
Una abraçada per a tu!
The silver,
Ja em diràs si t'agrada!
Bona setmana!
Antoni,
Les anxoves contrasten amb el kiwi...si hi poses només margarina quedarà més suau de gust!
Carolina,
Jajaja...Sol passar però de mica en mica ho van provant!
Bona setmana, carolina!

11:54 a. m.  
Blogger euria said...

Les fruites a mi m'agraden totes!!! I ara amb les amanides em van perfecte. El que ens expliques avui ja m'ha fet obrir els ulls :) Ho provaré, quan tingui el forn! Bon començament de setmana!

12:12 p. m.  
Blogger Uribetty said...

Quina pinta!
Jo m'hi apunto ara mateix! Tant de bo les poguessis enviar!
Si aquest plat el fes jo, canviaria el kiwi per la maduixa. La maduixa és la maduixa...
Una abraçada ben forta!

12:16 p. m.  
Blogger Joana said...

Euria,
Ara és temps de fruites molt saboroses...I quan tinguis forns...ja spas la recepta!
bona setmana wapa!
Uribetty,
Mmmm...no sé si el contrast serà el mateix...Si ho proves em dius el resultat! ;)

1:08 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Segur que està boníssim! En prenc nota, ja et diré :)
Bones vacances!!

1:48 p. m.  
Blogger gatot said...

jo l'havia fet amb dàtils, formatge de cabra i mel.....també sobre llesqueta de pa.

I aquest cap de setmana he tastat llesca de figa, amb formatge cremós i nous, i la mateixa llesca de figa (bé una altra) amb pernil salt i formatge fresc.

mmmmmmmmmmmm

m'encanten les figues!!!!!!!!!!!

2:51 p. m.  
Blogger onixeta said...

Ha de ser bonissssssim!!!! que la puc posar als fogons? ;)************
una abraçadaªªªªªª

11:38 p. m.  
Blogger Mikel said...

m´estas fent agafar gana!!!!!! i nomes son les 11:11 am...

2:11 a. m.  
Blogger Esther said...

mmm... m'encanten les anxoves!!! i el kiwi també!! l'has encertada! ho provaré, però no esperaré a tenir convidats perquè sinó em floriré, m'ho faré per mi!! petonets!

5:48 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

APUNTAT!

6:18 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Joana,
la primera fruita que m'ha vingut al cap quant ho vaic llegir es el sharoni, encara no es epoca, amb petit toc de mel per sobre, barrunto mes fruitas que te que tenir un primer tast mental,descarto de entrada las tropical, pero no enirian malament poma a poguer s'acida, i pertque no melo que convina molt bé amb lo salat.
Una Abraçada.

8:39 a. m.  
Anonymous Anònim said...

RECTIFICACIO, no volia dir que descarto las tropicals, sino las fruitas vermelles, Maduixa..

8:41 a. m.  
Blogger Maite Fruitós said...

Dolç, salat,.. mmmmmm, m'agrada moltísim combinar els dos sabors.

Serà qüestió de provar-ho i m'apunto també les suggerències que llegeixo per aquí. La del gatot ha de ser exquisida...

Una abraçada

8:48 a. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

Si no et fa res em quedo amb el Còctel...es que les anoxves no m'agraden :-(

11:30 a. m.  
Blogger Joana said...

pd40,
Bones vacances per a tu també!
Gatot,
M'ho apunto també...També m'agraden les figues, la melmelada, confitades...i les fresques amb pernil ibèric també convinen molt bé! Mmmm com ens posarem!!
Onixeta bonica!
Pots posar-ho als fogons...només faltaria!

Mikel,
Doncs a aquesta hora també entraria bé!
Esther,
Si em convides ...tindràs una convidada...amb molt de gust!
ANTONI,
...Al bloc de receptes culinàries???
Stripper,
estic d'acord...hi ha un munt de combinacions de fruites i cosetes salades!!!
Myt,
Per posar-nos les botes!!!
Jo mateixa,
...D'acord doble ració de còctel!
Bon profit a tothom!

12:49 p. m.  
Blogger Unknown said...

A tu i a la violette us van les anxoves... sou salades per aquí dalt!!

Quina bona pinta !!

2:05 p. m.  
Blogger Joana said...

... I dolces ...Tondo!
Bona nit!

2:12 p. m.  
Blogger Waipu Carolina said...

Holaaaaaaaa

Me puedes decir en una frase que te ha enseñado el tiempo?

Graciasssssssssss

3:02 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Bé, com que no m'agraden les anxoves ni el formatge... agafo el kiwi i el còctel amb el teu permís...
Bona nit!!

3:47 p. m.  
Blogger Mon said...

Joana quan dius que hem de venir a sopar?

2:54 a. m.  
Blogger Clint said...

guaita, just aquest dissabte vaig comprar anxoves...ho provaré a veure què tal!

4:31 a. m.  
Blogger Déjà vie said...

te molt bona pinta pro es q a mi les anxoves... un ptonas wapa i segueix donant-nos receptes originals.

5:25 a. m.  
Blogger mossèn said...

ho probarem, sí senyora ... per cert, i si m'agafa mal de panxa ??? ... salut

6:13 a. m.  
Blogger nimue said...

massa proteina animal per a mi però es nota que cuines amb tant de gust com escrius. B7s.

8:13 a. m.  
Blogger Joana said...

Carolina,
Aixxx quines preguntes...El temps potser ensenya ...a viure!:)
cafeambllet,
Agafa el que vulguis...Mira que són bones les anxoves!
Mon,
Quan vulguis....Avisa'm amb temps...!
Clint,
Ja em doràs si t'agrada!
Déjà!
Llàstima de les anxoves...veig que sou molts els que no us agraden...
Mossèn,
Doncs...una camamilla!
Nimue,
Diria que la margarina és proteïna vegetal i les anxoves ...peix blau, per tant ...sanot ...no?
De totes maneres són receptes que les faig ocasionalment. Prefereixo verdures i peix, però... de tant en tant em donc un gustet!
Bon profit a tothom!

9:34 a. m.  
Blogger reflexions en català said...

Hola,

Acabo de conèixer aquest bloc. Ara em menjaria un aperitiu de kiwi amb anxoves.

8:30 a. m.  
Blogger Joana said...

Reflexions en català,
Benvingut! Agafa el que et vingui de gust! ;)

4:10 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home