01 de juliol 2007

Per actiu i per passiu

He deixat que llisquessis al meu costat. He deixat, un altre cop, que els teus dits em resseguissin tota.
Que s'aturessin als turons, que agafessin embranzida a les baixades i que voregessin els contorns i les corbes.
M'he abandonat a la mandra. He obert els sentits i el meu cos ha quedat quiet. Esperant.
He retingut les imatges. Imatges difuses ...
Hi ha dies que només necessites ser conjugada en passiva. Com si del que es tractés fós descobrir algun canvi, alguna troballa preciosa amagada.
I després esdevenir el present actiu...
És el canvi d'estat el que fa que no oblidem que la bellesa del desig ve del fet que sempre serà un misteri.


" La cosa més bella que podem experimentar és el misteri. És la font del veritable art i de totes les ciències.
Aquell a qui aquesta emoció li és aliena, aquell que ja no pot aturar-se per meravellar-se i abstreure's amb delit, és mort: els seus ulls estan tancats."

Einsten




24 Comments:

Anonymous Anònim said...

Quants canvis d'estat! No t'imagino conjugada en passiu. Quin misteri :)

5:24 p. m.  
Blogger mossèn said...

fa calor, molta calor ... salut

12:34 a. m.  
Blogger nimue said...

sort que de tant en tant passem per ca teua i podem obrir els ulls ben oberts i tornar a meravellar-nos... b7s!

12:46 a. m.  
Blogger Barbollaire said...

i malgrat la teva passivitat,
sempre em sorprens
amb un calfred on no recordava
que el pogués provocar...
...i em quedo bocabadat
davant el desig que me provoca
la laxitud del teu cos,
bell,
mar per les meves mans...
aire pels meus llavis...

petonet dolç ;¬)**

1:27 a. m.  
Blogger Clint said...

i és que amb aquesta caloreta qui no esta disposat a que el conjuguin? petons ;)

4:02 a. m.  
Blogger Waipu Carolina said...

Molt maco Joana.
M'agrada molt la forma que tens de escriure i descriure les sensacions.
Un petó

5:46 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

mmmmm...marejar-se a les corbes d'algú, explorant i descobrint cada recó, a la velocitat que ens permeti no sortir del recorregut.
El misteri desperta el nostre instint de curiositat.
Exquisit!

7:12 a. m.  
Blogger gatot said...

activitat/passivitat... potser una cosa genera l'altra? joana?

que no es mori el desig! quina tristor no desitjar... i quina calma, però quina buidor...

petons i llepades canviants!

3:28 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Desutja, misteri, foscor,ets una artista escribint t'admiro.

10:53 p. m.  
Blogger Sara said...

Wow, això ho has escrit tu? És un poema genial!

Ah, per cert, potser que em presenti: em dic Sara i he arribat aquí tot xafardejant el blog d'en Tondo Rotondo. Espero que no et sàpiga greu!

4:57 a. m.  
Blogger Mon said...

cada cop que escrius poemes en primera persosna fas que voli la meva imaginació molt mes enlla...gracies

8:32 a. m.  
Blogger Déjà vie said...

quina delicia el dia que et deixer fer per uns instants.

10:02 a. m.  
Blogger Joana said...

pd40,
Recordes els verbs en passiu???
Haurem de fer repàs...
mossèn,
Sort del llevant que bufa...
Nimue,
I jo els obro quan passo per casa teva...Gràcies!
Barbollaire,
Ets tu qui arrodoneixes els poemes!
;)
Sí Clint, Per activa i per passiva...;)i a refrescar-nos a la piscina!
Carolina,
Un cop més és un plaer! I m'agrada que t'agradi!
Antoni,
El misteri sempre desperta curiositat!Tu ho has dit!
Gatot,
Potser ho generem sense voler...
I tens raó, la buidor és un forat massa gran a l'estómac!
;)
Striper,
Res d'artista. Una aprenent.... gràcies!
Sara,
la porta sempre està oberta. Benvinguda! I d'allà on véns a mi m'agrada passar-hi! ;)
Mon,
Si el vol és plaent, ja m'està bé!
Déjà!
Mmmmmm..... ;)
Bona setmana a tothom!

11:19 a. m.  
Blogger Uribetty said...

Sense comentaris. Molt maco i interessant.
Una abraçada ben forta!

11:27 a. m.  
Blogger El veí de dalt said...

Llum incerta,
i que tal el pretèrit indefinit? Perquè sempres ens fas tremolar d'aquesta manera, tan, tan... misteriosa?

2:01 p. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

Que macu nena, un text precios acompanyat d'una dolcissima fotografia, ets la llet nenaaaaaaaaa!!!!!

2:54 p. m.  
Blogger Joana said...

Uribetty,
Gràcies! Un abraçada!
Veí,
Es nota el tremolor al replà???
Jo mateixa,
La foto ja ho diu tot!

3:43 p. m.  
Blogger Unknown said...

Quin post més generós...

4:00 p. m.  
Blogger Unknown said...

Veig que rodes per aquí... Bona nit!!

4:06 p. m.  
Blogger Joana said...

Bona nit Tondo! ;)

4:10 p. m.  
Blogger ddriver said...

alaaaaaaaaaaaaa!!!!que guapo!!!!!!!!

11:10 p. m.  
Blogger Robertinhos said...

vas ser acariciada i estimada. L'estiu és tan sensual!

12:53 a. m.  
Blogger euria said...

Apa....vinga sensacions...mira que en saps!! :D M'agraden els misteris i descobrir i resseguir...

2:59 a. m.  
Blogger Joana said...

ddriver,
Gràciessssssssssssssss!
robertinhos,
Amb el cos ben morenet....Aixxx!
Euria,
Vinga sensacions i misteris...Sembla que no tingui res més a fer!
Bon estiu!!!

9:38 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home