08 d’agost 2007

Temps d'estiu (III ) Indrets



Queden alguns racons de la Costa Brava que val la pena acostar-s'hi, tant a l'estiu com fora de temporada.

Ofereixen alguna cosa més que sol i platja. I per això us els recomano.

Un visita que val la pena dedicar-hi un dia és Tossa de Mar. Sembla que les corbes que van de Sant Feliu de Guixols a Tossa frenen a molts turistes àvids de sol i festes nocturnes.

Tossa encara respira tranquil.litat i una bona oferta gastronòmica.

El poble de Tossa està dividit en dues parts: La Vila Vella on hi ha el castell enmurallat, el far i el museu i la part que voreja la platja on hi ha els hotels, restaurants i les botigues.

Des del castell es veuen els penya-segats i les cales, tot envoltat de pins. S'ha preservat bastant l'entorn però en la darrera visita , el juliol, vaig veure algunes grues enmig de les pinedes.


El museu municipal està al centre de la Vila Vella tot baixant del castell. És un museu petit però amb un cert encant. Està instal.lat a la casa del Governador - edifici gòtic.

La majestuosa torre d'Es Codolar o torre de l'Homenatge , presideix la plaça del mateix nom i es troba integrada dins el museu.

Tossa va ser coneguda als anys 30, com a Babel de les Arts, perquè hi van viure i pintar gent com Marc Chagall, Kars, Yansen i Olga Sachoroff. Monpou, Bosch Roger i Rafael Benet. L'arqueòleg Alberto del Castillo, que hi excavava la vila romana, i Rafael Benet, pintor i crític d'art, varen promoure la creació del museu, amb obres donades pels artistes i d'altres que van comprar la Generalitat d'abans de la Guerra Civil.

El museu té diferents sales, petites però ben ordenades. Una d'arqueologia romana amb troballes de l'època, una sala de pintura catalana, una de pintors estrangers i una sala amb una col.lecció de vidre del segle XVIII cedida gentilment per la família Carreres.

El quadre estrella del museu és " El violinista celeste " d'en Marc Chagall.



També l'actriu Ava Gardner i la seva Pandora (1950 ) van posar Tossa al mapa turístic americà, després de rodar la famosa pel.lícula. Hi ha una bonica escultura de bronce de l'Ava tot pujant el castell. Tot sortint del museu i només alçant la vista veureu una terrassa ombrejada - El restaurant del Castell - amb bona cuina i un bon servei. No tindreu vista al mar, però a l'estiu, s'agraeix dinar sota l'obaga.
I després de dinar i agafant la carretera de Sant Feliu de Guixols podeu aturar-vos a la cala del senyor Ramon. Un petit oasi de pau. S'hi pot accedir a través d'una carretera de terra fins a un pàrking i caminar uns metres fins la platja. Val la pena perdre-s'hi!

25 Comments:

Blogger Waipu Carolina said...

Hola Joana,
Bello tu post. Me hiciste recordar unos días maravillosos que pasé en Tossa de Mar hace ya 8 años, con mis niños aún pequeños. Conocí muchos de los lugares que describes y disfruté de su gastronomía y sus playitas escondidas de aguas azulitas y tranquilas.

un beso grande

4:01 a. m.  
Blogger Barbollaire said...

Tens raó... sembla mentida com, enmig de tota la disbauxa i desastre urbanístic i especulador Tossa encara apareix com una "rara avis"....

Ara m'has fet venir ganes de tornar... ;¬)

Una abraçada!

5:35 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Hi vaig anar fa molts anys, però m'has fet venir les ganes de tornar-hi!!! La cala no la conec, però...
Petonets!!!

11:33 a. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

Jo també hi he estat a Tossa de Mar i es un lloc preciós, la manera com ens has mostrat aquests recons encara la fa més bonica!!!!!

Petons bonica!!!!

1:41 p. m.  
Blogger Mon said...

que bonic tot.... i a l'hivern que tal? mes tranquilet tot passejar vora la mar quan la platja vessa solitut

3:01 p. m.  
Blogger Esther said...

Merci per la recomanació. No hi he anat mai, el meu raconet de mar és Sitges... ara serà dur tornar-hi però no puc evitar que aquell poble tingui màgia per a mi. Petonets!

10:58 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Conec Tossa, he dinat a la vora del Castell, he passejat per tot el barri i m'he banyat a la Cala del senyor Ramon, també. Només em falta la visita al museu, que, ja que me n'han vingut ganes, com a la resta de comentaristes, miraré de fer, però cap al setembre que sempre hi haurà menys gent. No cal que et digui que, com sempre, bon post!!!

petons,

sabateta

1:19 a. m.  
Blogger Metamorfosi said...

Tens raó, Tossa és preciosa. Jo no la conec gaire bé, però el poc que he descobert m'ha deixat enamorada.

Aquest vespre pujo cap a la Costa Brava (una escapada molt fugaç) i potser demà a la tarda, abans de tornar cap a casa, m'escaparé a fer un vol per Girona (ja sé que et vaig dir que la propera vegada que hi anés t'avisaria, però ha estat tot molt precipitat i encara gens segur, però si llegeixes això i en tens ganes, escriu-me, que encara voltaré per casa unes hores més!).

Bones vacances, guapíssima!

5:03 a. m.  
Blogger Oriol said...

Bones recomanacions......vaig estar-hi fa dos mesos. Vem anar des de St. Feliu a Tossa per l'ARdenya i vem tornar a St. Feliu amb un barquet, d'aquests que para a al platja, passant per totes les cales......em sembla que acabes d'inspirar el meu nou post.....

5:18 a. m.  
Blogger mossèn said...

sí, bé, però les "guiris" estan bones ????????????????? ... salut

6:48 a. m.  
Blogger gatot said...

Tossa de Mar. Moltes vegades hi he fet vacances encara que fossin sols d'un dia. Fa força temps, vaig ser amfitrió d'una amiga cordovesa. La vaig guiar pel barri vell de Girona i, de la costa, li vaig ensenyar Torra de Mar. Va quedar pendent una visita a Cadaqués per un segon viatge.

Molt bona descripció, joana.

petons i llepades salades!

2:16 p. m.  
Blogger gatot said...

no era Torra, era Tossa clar!

2:17 p. m.  
Blogger nimue said...

buf! quants pobles que encara no conec!!

12:12 a. m.  
Blogger Joana said...

Veig que uns quants coneixeu Tossa i que penseu el mateix que jo.Als que no la coneixeu, aneu-hi un dia i crec que us encantarà!Tant a l'estiu com a l'hivern, que també té el seu encant!
Bones vacances !

2:08 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

Vja, i jo que vaig estar l'altre dia no vaig fer la visita al poble!
grgrgrgrgr, mira que sóc giri!
Hi tornaré i aquesta vegada farè el que toca, coneixer aquest poble tant maco.
ptns!

4:24 a. m.  
Anonymous Anònim said...

un post molt maco que invita a tornar encara que ho coneguis, h'estat un parell de vbegades a la cala del sr ramon,molt bé.
una abraçada

10:24 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Hola Joanita,
M'encanta lleguir les teves experiències.Ho fàs tan bé!que m'imagino l'estada amb les teves descripcions.Només em faltaria percebre el gust al paladar del que deuries menjar.Vaia restaurant que vas triar, apa que no ho fan bé!!!
Un altre dia avisa, dona que tb vindré.
petons tossanes...

10:53 a. m.  
Blogger Unknown said...

M'hauré de posar al dia doncs fa molts, però que molts anys que no he tornat a Tossa! Salut!

3:56 p. m.  
Blogger Robertinhos said...

però, Tossa no estava plena de turistes?

bé, ja vec que em tindré que apropar a veure-ho pel meu propi peu

una abraçada

2:26 a. m.  
Blogger Joana said...

Antoni,
La part vella és el que més val la pena!
Striper,
Ja veig que també t'agrada la tranquil.litat de la cala...s'hi està molt bé! ;)
Supertram,
Ja saps que t'aviso sovint... ;)
Tondo,
Una escapadeta???
Robertinhos,
Ja saps que a primers de juliol encara el turisme no s'ha despertat i a partir del 15 d'agost ja la cosa torna a la calma!!!
Bon cap de setmana a tothom!

4:02 a. m.  
Blogger Odalric said...

Hi havia anat sovint a Tossa... realment maca.
A les nits em feia un fart de beure mojitos i cantar rumba en un petit bar que crec que es deia precisament Mojito...

Genial.

5:37 a. m.  
Blogger Mariaisabel said...

Joanna, sóc una enamorada de la Costa Brava i la conec bastant bé.
Es fantàstic de la manera que has explicat com es Tossa, un dels llocs més bonics que hi ha.
La veritat, enyoro els estius que he passat en aquest poble de la costa.
M'has fet recordar tots els racons del poble vell i tinc ganes de tornar-hi anar!
http://gavina-mariaisabel.blogspot.com/

1:42 p. m.  
Blogger Joana said...

Odalric,
Precisament es diu així...encara rutlla ! ;)
Mariaisabel.
Benvinguda!!
La veritat és que Tossa encara conserva el poble i bonics racons. Per sort no hi arriba tothom!
Ens llegim!

2:10 p. m.  
Blogger EL BLOC D'EN VITALIS said...

Hola Joana. Avui navegant per Internet he entrat en el teu bloc. Extraordinari!
I que et diré jo de aquest post de Tossa, dons donar-te les gràcies per tractar el meu poble com ho has fet; però també i com tú dius, vull remarcar que Tossa no tan sols és paisatge, és moltes coses més: platges, comerç, gastronomia, diversió i sobretot tradició i cultura.
A demés del Museu Municipal. Tenim els Dolmens Ibers en el “Massís de ses Cadiretes”, les Viles Romanes dels Ametllers, Mas Carbutí i ses Alzines; les torres de vigilància de l’edat mitjana con és la de l’Agulla de Pola a on també si han trobat restes romanes a l’última excavació, les ermites, etc. Sense oblidar-nos d'un fons marí ric per la seva diversitat, sobretot a la zona coneguda com "Sa Roja".
Bé, no vull allargar-me més, només dir que m’apunto el teu bloc a la llista dels meus preferents.

10:57 a. m.  
Blogger Joana said...

M'ho apunto per visitar tots aquests llocs dels que parles! Gràcies a tu!

11:53 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home