22 de setembre 2007

Orada a l'orenga


Ingredients:

Filets d'orada
Tomata natural
Oli d'oliva
Sucre
Pebre negre
Orenga



Demaneu a la peixeteria que us filetegin l'orada ( 1 per comensal )

En una cassola plana poseu un raig d'oli d'oliva i hi ratlleu 3-4 tomates.

Hi afegiu un polsim de sucre i un de pebre negre molrat.

Deixeu-ho coure uns 20-25 minuts.

Poseu al damunt els filets amb un pols d'orenga ( la pell a sota ).

Sacsegeu la barreja amb la cassola tapada, uns 3-4 minuts, no més de 5.

Deixeu-ho reposar 5 minuts i ho teniu llest per menjar.

Podeu acompanyar-ho amb un flam d'arròs blanc.


Que us aprofiti!

25 Comments:

Blogger Toy folloso said...

I si fos comprada a un poble costaner, a una peixatera esposa o mare de pescador, de les que només porten dos o tres dotzenes de peces, que encara esperneteguen, llavors aquesta orada a l´orenga....(dèiem que era digne d´un paio d´aquets que porten corona, però no ho diré pas, ¡guaita el xaval de Banyoles!).

1:48 a. m.  
Blogger Carme Fortià said...

Sempre amb els bons propòsits, ens vam decidir un dia que havíem de menjar més peix, i l'orada és d'allò més bona, però només la sabia fer, fins ara (gràcies!), a la sal.
Em sembla que la semana vinent baixaré al poble a comprar unes orades i probaré aquesta recepta que ens deixes!

D'una altra gironina exiliada a un poblet de comarques,

Carme.

2:34 a. m.  
Blogger Odalric said...

Quina gana! :)

El proper sopar el fas tu! :)

2:46 a. m.  
Blogger mossèn said...

gràcies, però entrant només pels ulls no c pas si quedaré satisfet !!! ... salut

4:27 a. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

mmmmmmmmmmmmmmmmm, que bo!!!!!!

5:46 a. m.  
Blogger ddriver said...

quina gana m ha entrat!!!Ho probare te bona pinta.:)

7:07 a. m.  
Blogger zel said...

Sucre, sí, per l'acidesa de la tomata, però, cap polsim de sal amb el pessic de pebre? Perquè ja he dinat, que si no....

10:02 a. m.  
Blogger chamb said...

i quin vi hi posem Joana?

10:37 a. m.  
Blogger Uribetty said...

Quina pinta!
S'em fa la boca aigua.
Un petó!

12:34 p. m.  
Blogger BACCD said...

Ei, ei, quina bona pinta! I, a més, amb la salsa de tomàquet casolana, no hi ha res com això! Aquí és una mica fomut trobar peix fresc, però ho he de provar algun dia. Senzill, ràpid i gustós, una bona combinació per als que cuinem sense gaire temps.

Bon capde!!

2:17 p. m.  
Blogger gatot said...

bona recepta, joana. Fa temps que no menjo orada. I tot i que ara es troba bé de preu (per les piscifactories), prefereixo menjar-ne no tant sovint i comprar-la, si puc, de pesca, com diu en toy folloso.

jo, però, substitueixo l'orenga per uns filets de mel (un cop ja la he emplatat) i la acompanyo amb unes llespuetes fines de pa torrades al forn. Dolç i cruixent per combinar amb el tendre al punt de la carn blanca.

petons i llepades peixeteres, avui sense clova!

7:18 a. m.  
Blogger Metamorfosi said...

Quina pinta més deliciosa Joana!

No n'he cuinat mai d'orada i tampoc n'he menjat (en una ocasió en vaig pescar una, quan era petita, i algú se la va menjar però jo no vaig ser capaç de tastar-la).

Potser seria el moment de fer un sopar especial per la meva nena i per a mi, i tastar-la... i aquesta recepta sembla ideal!

Petons preciosa!

Una cosa... digueu-me ignorant, però... no s'hi posa gens de sal?

8:13 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Sort que ja he dinat, molt bona i facil recepte.

9:13 a. m.  
Blogger Dessmond said...

Mare de Déu Senyor!. Quina imatge. M'ha semblat que fins aquí arriba l'olor!.

11:24 a. m.  
Blogger Joana said...

Sí,Toy,Molt millor "salvatge", l'orada, però aquesta era en un dia feiner surtint a tot drap de la feina i mira , un bon dinar!
Benvinguda, Carme F., Hem de menjar més peix i menys proteïnes animals.A veure si t'agrada!
I tant Oldaric, Si tu fas de " pinxe"...
Doncs et convido, Mossèn!
Apunta , apunta, Jo mateixa que és ràpida i fàcil aquesta recepta!
No està gens malament i com he dit per aquí a dalt i apunten els sibarites, millor salvatge,ddriver!;))
Jo no hi poso mai sal al peix i al marisc, Zel.Trobo que és més gustós i la sal espatlla l'autèntic sabor del peix.És mol personal, clar!
Un Raïmat Abadia? Chamb.No acostumo a relacionar vi blanc amb peix i negre amb carn.
Doncs ja saps... Uribetty, vas dir que cuinaves...
Duschgel, en menys de tres quarts d?hora està llest!
Gràcies Gatot, per afegir-hi els complements... tan dolços! ;)I sí ja sé millor " de pesca"...
Meta, prova-la i ja em diràs.I no , no hi poso sal al peix.Prova-ho també! ;)
Potser hauries traspassat la pantalla Striper si no haguessis dinat!
I vols dir que no arriba, Dessmond??? ;)
Bona setmana a tothom!!!!!!

1:04 p. m.  
Blogger ddriver said...

salvatge el peix no?

3:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Joana: què tal si em prenc la teva invitació de bon de veres i ens prepares aquest plat??????

1:01 a. m.  
Blogger Clint said...

m'encanta! queda apuntada. Peix i orenga no ho he tastat mai junt!

I si em permets, un Belondrade y Lurton per remullar-ho i ja toques el cel! segur!

3:20 a. m.  
Anonymous Anònim said...

No veig alló que sona.
Potser et podria ajudar... a què sonés, clar.

3:22 a. m.  
Blogger Barbollaire said...

Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm!!!!
L'apunto i penso provar de fer-la... ja et diré el què...!!

Per cert, suposo que ja ho saps, i no se si és sant de la teva devoció, ve Paolo Conte:
- 28/10 a Girona -Auditorium- Palau de Congressos

Jo ja tinc les entrades pel 30 que actua al Palau...

Saps que m'has fer venir una salivera a aquestes hores....

una abraçada! Bona setmana, joana

4:26 a. m.  
Blogger Mon said...

ostres joana encara estic amb els nussos i em continues fent-me creixer la saliva...jajajaj

9:44 a. m.  
Blogger Joana said...

Ddriver "salvatge" o " de pesca" com li vulguis dir!
CrueWapa, Quant vulgueu! ;)
Clint I potser el cetè cel!!! M'ho apunto també.De fet la tomata i l'orenga comvinen d'allò més bé!
Ja t'avisaré ....Sonarà! ;)
I tant ! Barbollaire Ho tinc apuntat a l'agenda!!! ;) Bona setmana per a tu també!
Per això encara estic " nuada" Mon, catxislamar!
Bona setmana!!!!!!! a tothom!!!

1:25 p. m.  
Blogger euria said...

Sort que acabo de dinar!!! Doncs jo estic a règim i crec que amb el que has explicat, també me la podré fer..

5:27 a. m.  
Blogger Joana said...

I tant Euria, Poques calories porta el peix. Bon profit wapa!

7:12 a. m.  
Blogger Metamorfosi said...

Vaig fer l'orada per a la meva filla i per a mi, dies enrere, seguint les teves instruccions: deliciosa!

Un petó guapa!

9:05 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home