09 de setembre 2007

RESPOSTA




Rosella, Babols, Gallaret, Quiquiriquic, Rosa vermella, Papaver rhoeas (en llatí ), Roella, Gall gallaret,Paparola, Pipiripí...




( Fotos fetes aquesta primavera passada a la Garrotxa )

Característiques :

És una planta herbàcia anual que creix entre els sembrats, especialment de cereals i lleguminoses. De color vermell i fruits en càpsula.

S'utilitza com a planta remeiera , en forma d'infusió, per els costipats, tos i insomni.
La llet que compté fa de lleuger adormidador ( extret del llibre d'en Lluís Ripoll - Herbes i remeis casolans - Ed.H.M.B )

Curiositats: Fa pocs dies vaig comprar a la fleca pa amb pètals de rosella.

22 Comments:

Blogger Robertinhos said...

jo quan la vec penso que ja queda menys per abandonar la xaqueta i agafar jornada intensiva!

per cert, en el post de temptació, t'ha sortit un fan anònim! i no sóc jo!

3:48 p. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

Caram tu, la gent en sap un pou eh!!!!

Serà questió de sortir més al camp i mirar-me be les flors, la propera l'encerto, segur :-)

Bona setmana bonica!!!!!

1:25 a. m.  
Blogger BACCD said...

Òndia, jo he vist la resposta sense haver vist l'endevinalla abans. Ohhh, no he pogut participaaaaaaaar!

M'encanten les roselles! És bo, aquest pa?

3:13 a. m.  
Blogger Déjà vie said...

Ei! ho he endevinat!! quin post mes estructuradet amb fonts de consulta i tot, sembla un projecte dl d la facultad. ;) m'agrada, però.

5:55 a. m.  
Blogger Unknown said...

Quines fotos més xules... jo també vull anar a la Garrotxaaaaaaaaaaa !!!!

7:34 a. m.  
Blogger nimue said...

oooh! me'encantaaa!! vull que siga ja primavera!!!

9:59 a. m.  
Blogger mossèn said...

vistoses ho són molt, però es panseixen ben aviat !!! ... prefereixo mil vegades més els cactus !!! ... salut

12:31 p. m.  
Blogger Esther said...

Jo sempre em fico llavors de rosella a la amanida, m'encanten! Petoneeets

3:07 p. m.  
Blogger Metamorfosi said...

Amb pètals no l'he provat, però panets amb les llavors, sí!

Les roselles són tot un espectacle i un esclat de color!

Petons i bona setmana guapíssima!!!

10:35 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

De la familia dels opiacis, per això les seves característiques relaxants.

No puc dir la resposta de l'anterior post, oi?
Puc fer com si no hagués llegit aquest. ;P

ptns!

12:23 p. m.  
Blogger Joana said...

Robertinhos,és una flor que anuncia la primavera!
Ara ja toca posar-te la jaqueta un altre cop!
Gràcies wapo!
Em penso que has de sortir més al muntanya Jo mateixa...amb en Hatim ...eh?
Duschgel,el pa era de cereals i pètals.Gustós! ;)
Gràcies Déjà vie...estructuradet! M'agrada !
Bona setmana wapa!
Estàs convidat, Tondo!
La tarodor també té el seu encant, no trobes, Nimue?
Tens raó Mossèn, però ja diuen que la bellesa és efímera...no?
Doncs jo em vaig menjar els pètals, Esther!
Meta, vistoses com tu wapa!
bona setmana per a tu també!!!
Clar que la pots dir, la resposta,Antoni.Estàs millor de la topada????O hauré de buscar una xeringa? ;)
BONA DIADA A TOTHOM

2:36 p. m.  
Blogger Unknown said...

:-o

4:11 p. m.  
Blogger Salva Piqueras said...

Després d'un temps desconnectat, m'agrada veure que segueixes amb la mateixa força i els mateixos ànims!! Gràcies per carregar-nos les piles a tots/es!!

I bona resta de setmana.

3:07 a. m.  
Blogger Antoni Esteve said...

jajaja, nooo xeringues nooo!

be si me la poses tu potser m'ho penso! ;P

5:55 a. m.  
Blogger Uribetty said...

Sort que vaig avisar que les endevinalles no son la meva afició predileca.
Un petó!

2:04 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Amplio, aquesta planta porta alcaloides cosins de la morfina,per aixo lo del insomi de fet es de la mateixa familia que el cascall planta de on es treu la morfina.

10:05 p. m.  
Blogger Jo Mateixa said...

Nosaltres es que som més de mar, però vaja, ja hi sortirem a la muntanya ja :-)

Petonets bonica!!!!!!

1:58 a. m.  
Blogger Maite Fruitós said...

S'allunyen les vacances i segur que en molts moments ens pot beneficiar una infusió d'aquesta preciosa flor.

Si a més, la combinem amb Passionària, Espígol i flors de Prímula ens mantindrà ben relaxadets ;-)

Una abraçada, contenta de veure que segueixes amb la mateixa energia i alegria de sempre :-)

3:00 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Vaja!!! m'he perdut la endevinalla!!!
Té de rosella he begut i és molt bo però no sabia això del pa: quines coses!!!

4:00 a. m.  
Blogger Joana said...

Tondo,:)! Gràcies!
Bentornat Salva,Em pensava que havies abandonat el món blocaire!
Antoni Mira que hi tinc molta pràctica...
Aisss Uribetty Tanta química!!!
No ho podies aclarir millor, Striper.Sembla la Wikipedia això...gràcies!
Clar Jo mateixa,Els nens aprenen molt a la muntanya i els no tant nens, tb! Gràcies xula!
Bentornada Myt, Una explicació digne d'un manual de remeis!!! I és que hi ha un nivell!!
Ja veus cafeambllet.D'una rosella en pots fer infusions, amanides amb les llavors i pa amb pètals. La veritat jo també aprenc cada dia!
Bon cap de setmana a tothom!!!

7:39 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Zakaj pa ne:)

6:28 p. m.  
Anonymous Anònim said...

...please where can I buy a unicorn?

2:45 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home